مقومات وتحديات تشکيل الهوية الرقمية للمؤسسة في العصر الرقمي

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

جامعة صالح بوبنيدر قسنطينة 3

المستخلص

الملخص:

تعد الهوية الرقمية شکل جديد من التواجد في الفضاء الرقمي الذي فرضه العصر الرقمي على الأفراد والمؤسسات، بالنظر إلى المکانة المتعاظمة التي أصبح الفضاء الرقمي يشغلها في حياة الأفراد والدول على المستوى السياسي والاجتماعي والثقافي من خلال هذا المقال سنحاول التعرف على المحددات التي فرضها العصر الرقمي على المؤسسات الاقتصادية المکرسة في الأساس في الاقتصاد الرقمي، لکن التواجد الرقمي للمؤسسة ليس موازي للتواجد الحقيقي بل هو يتطلب بناء هوية رقمية لابد على المؤسسة أن تدرک مقوماتها وتحدياتها المکونة من فرص ومخاطر.

الکلمات المفتاحية: الهوية الرقمية، العصر الرقمي، الاقتصاد الرقمي، التکنلوجيا الحديثة للإعلام والاتصال.

Abstract:

A digital identity is a new form of presence in the digital space that the digital age imposed on individuals and institutions, Given the growing position that the digital space has occupied in the lives of individuals and countries at the political, social and cultural level through this article we will try to identify the limitations that the digital age imposed on institutions Economic devoted primarily in the digital economy, but the digital presence of the institution is not parallel to the real presence, but rather requires building a digital identity that the institution must be aware of its constituents and challenges consisting of opportunities and risks.

Keywords: digital identity, digital age, digital economy, New information, and communication technology.

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية